Základná škola Fándlyho sa zúčastňuje vzdelávacieho programu Škola inkluzionistov

Táto informácia bola publikovaná od 27. 10. 2021 do 02. 11. 2021

Základná škola Fándlyho sa zúčastňuje vzdelávacieho programu Škola inkluzionistovViac ako tretina žiakov na základných školách má problémy s učením, prípadne správaním. Na ZŠ Fándlyho sa rozhodli s týmito deťmi intenzívne pracovať a podporiť ich rozvoj. Pomôže im v tom vzdelávací program Škola inkluzionistov, ktorý realizuje Nadácie pre deti Slovenska v rámci programu na podporu inkluzívneho vzdelávania Kto chýba? Pezinská škola sa dostala do desiatky škôl z celého Slovenska, ktoré sa budú vzdelávať v oblasti inklúzie a integrácie.

Na ZŠ Fándlyho vznikol inkluzívny tím zložený z 9 asistentov, 2 psychologičiek, špeciálnej a sociálnej pedagogičky. V pondelok 25. októbra sa na škole začala prvá zo série siedmich prednášok zameraných na inklúziu.

„Dieťa so znevýhodneným nie je problém, ale naopak možnosť, ktorá vytvára inakosť a krásu tohto sveta. Každý tréning predstavuje päťhodinové vzdelávanie, ktoré nemôže obsiahnuť celú šírku a hĺbku problémov. Ide o podporu ľudí a škôl, aby získali od nás know how, a aby sa naučili spolupracovať, rozdeliť si úlohy, rovnako rozumeli tomu, čo chcú robiť v danej škole,“ vysvetlila lektorka Nadácie pre deti Slovenska Michaela Bubelíniová

Na ZŠ Fándlyho v Pezinku majú integrovaných 60 detí. Ďalších sto trpí rôznymi poruchami učenia, koncentrácie či správania a potrebujú individuálny prístup. Pandémia a dištančný spôsob výučby situáciu ešte zhoršil. Škola verí, že zmena prístupu a spôsobu učenia pomôže všetkým deťom na škole, aby napredovali.

„Chceme sa čo najviac vzdelávať v tejto oblasti, vyjsť deťom v ústrety a naučiť sa ako s nimi pracovať, ako podchytiť zmeny v správaní či učení a pomôcť im, aby boli šťastné. V tomto školskom roku nám na prvom stupni vďaka práci školskej špeciálnej pedagogičky a vedúcej inkluzívneho tímu Márie Neurath pribudol nový predmet – Osobnostný a sociálny rozvoj. Deti sa na ňom učia komunikovať, spolupracovať, vyjadrovať emócie, odpúšťať si, teda pracovať v kolektíve so správne zvládnutými emóciami,“ povedala riaditeľka ZŠ Fándlyho  Monika Hlúšková.

Hlavné ciele vzdelávacieho programu zhrnula jeho lektorka takto: „Úspechom je keď škola zmení svoj náhľad a postoj, keď si uvedomí, že je v poriadku, keď do nej prichádzajú rôzne deti so znevýhodneniami. Berie to ako výzvu a chce s takýmito deťmi pracovať, aby im pomohla nájsť to, najlepšie v sebe a mohli žiť čo najkvalitnejší život.“